27 tipů pro cenové srovnávače

Obrovskou výhodou srovnávačů je, že jsou při dobrém nastavením levným zdrojem zákazníků a objednávek. V některých e-shopech je to dokonce kanál, který má největší podíl na tržbách, ale bohužel každá mince má dvě strany. Velkou nevýhodou je psychologický tlak na cenu, který vede k cenovým válkám mezi e-shopy. Menší prodejci nedosáhnou na ceny, za které od dodavatelů nakupují giganti. Často jim tedy nezbývá nic jiného, než si sáhnout na poměrně velkou část marže.

Tipy pro cenové srovnávače

  1. Vždy se snažte mít správně vyplněné všechny elementy, které srovnávače nabízí k zobrazení (dárek, cena před slevou, kupón atd.).
  2. Kde je možné bidovat, tam se snažte s ohledem na PNO využít bidování alespoň u konkurenceschopných produktů.
  3. Nebidujte na 1. pozice, ale snažte se držet na 2.4. pozici.
  4. Snažte se o vytvoření automatizovaného feedu, který si sám poradí s dopravou zdarma od ceny xy, dárky apod. (Je to náročnější, ale jde to.)
  5. Snažte se automatizovaně sbírat recenze, neboť hrají podstatnou roli při nákupním rozhodování návštěvníka srovnávače. Nový zákazník často také hledá „xy rezence“ a je pravděpodobné, že se prokliká přes Google právě na recenze vašeho obchodu na srovnávači.
  6. Pokud je možné propojit recenze na srovnávači s recenzním systémem Ekomi, TP apod., tak to udělejte.
  7. Pravidelně reagujte a odpovídejte na hodnocení zákazníků.
  8. Vánoce jsou zrádné na PNO. Nejlépe 22. prosince klidně na týden snižte bidding – dochází k prázdným proklikům (lidé kontrolují ceny dárků).
  9. Využijte automaticky bidovacích nástrojů, pokud to dává ekonomicky a rozsahově smysl.
  10. Hlídejte PNO s ohledem na marži a stanovená KPI (PNO = náklad/obrat).
  11. Pravidelně kontrolujte správné zobrazení cen, dárků atd. u několika vybraných produktů.
  12. Kde je to možné, tam se snažte vyjednat nižší CPC pro mobilní traffic – na mobilech se stále více prohlíží/kliká než nakupuje.
  13. Nesnažte se být za každou cenu všude. Proveďte přes Similarweb analýzu a najděte si největší a kvalitní srovnávače v zemi.
  14. Neposílejte ve feedu produkty, které nemáte skladem. Někdy jejich skrytí lze řešit i hodnotou v elementu (0/1).
  15. Neposílejte ve feedu hodně levné produkty (hlavně pokud jste nad stanovené PNO)
  16. Neposílejte ve feedu produkty, které nemají na tamním trhu konkurenci (někdy je lepší posílat, ale záleží na strategii).
  17. Doplňte veškeré informace o kamenných pobočkách a odběrných místech (otevírací čas, fotky, kontakty atd.).
  18. Zobrazte partnerské ikony v patičce e-shopu, často dostanete nižší CPC, zpětný odkaz a další výhody.
  19. Pokud to srovnávač nabízí, tak nastavte koncem listopadu možnost zobrazení „Doručení do Vánoc„.
  20. Dbejte i na kvalitní logo, které upoutá pozornost návštěvníka srovnávače.
  21. Hlídejte si kredit a fakturace, je škoda dočasně přijít o dobře konverzní kanál kvůli vypnuté inzerci.
  22. Dbejte na správně vyplněné fakturační údaje název firmy, IČO, DIČ atd.
  23. Snažte se zapojit do všech soutěží, které srovnávače nabízí (Shop roku, Najlepszy sprzedawca, Ország Boltja atd.), výhra vám zajistí atraktivní „odznáček“.
  24. Dbejte vždy na správně vyplněné UTM parametry, pomohou vám s vyhodnocením čehokoli (source, medium a content).
  25. Veďte si přehledný report klíčových metrik v Data Studiu nebo Google Sheets (lze automatizovat i import nákladů např. přes nástroj funnel.io).
  26. Dbejte vždy na URL s příznakem přesměrování na správnou variantu produktu (g, ml, barvu atd.)
  27. Pokud je to možné a pro akci vhodné, uvádějte všechny benefity / slevové kódy i za drobné příplatky pro zobrazení extra zpráv.
  28. Pokud přemýšlíte o tom, jak nejlépe automatizovat inzerci na srovnávačích, tak se můžete ozvat.

Rada na závěr: Měřte, vyhodnocujte, testujte, automatizujte a sledujte nové trendy.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *