Obrovskou výhodou srovnávačů je, že jsou při dobrém nastavením levným zdrojem zákazníků a objednávek. V některých e-shopech je to dokonce kanál, který má největší podíl na tržbách, ale bohužel každá mince má dvě strany. Velkou nevýhodou je psychologický tlak na cenu, který vede k cenovým válkám mezi e-shopy. Menší prodejci nedosáhnou na ceny, za které od dodavatelů nakupují giganti. Často jim tedy nezbývá nic jiného, než si sáhnout na poměrně velkou část marže.
Tipy pro cenové srovnávače
- Vždy se snažte mít správně vyplněné všechny elementy, které srovnávače nabízí k zobrazení (dárek, cena před slevou, kupón atd.).
- Kde je možné bidovat, tam se snažte s ohledem na PNO využít bidování alespoň u konkurenceschopných produktů.
- Nebidujte na 1. pozice, ale snažte se držet na 2. až 4. pozici.
- Snažte se o vytvoření automatizovaného feedu, který si sám poradí s dopravou zdarma od ceny xy, dárky apod. (Je to náročnější, ale jde to.)
- Snažte se automatizovaně sbírat recenze, neboť hrají podstatnou roli při nákupním rozhodování návštěvníka srovnávače. Nový zákazník často také hledá „xy rezence“ a je pravděpodobné, že se prokliká přes Google právě na recenze vašeho obchodu na srovnávači.
- Pokud je možné propojit recenze na srovnávači s recenzním systémem Ekomi, TP apod., tak to udělejte.
- Pravidelně reagujte a odpovídejte na hodnocení zákazníků.
- Vánoce jsou zrádné na PNO. Nejlépe 22. prosince klidně na týden snižte bidding – dochází k prázdným proklikům (lidé kontrolují ceny dárků).
- Využijte automaticky bidovacích nástrojů, pokud to dává ekonomicky a rozsahově smysl.
- Hlídejte PNO s ohledem na marži a stanovená KPI (PNO = náklad/obrat).
- Pravidelně kontrolujte správné zobrazení cen, dárků atd. u několika vybraných produktů.
- Kde je to možné, tam se snažte vyjednat nižší CPC pro mobilní traffic – na mobilech se stále více prohlíží/kliká než nakupuje.
- Nesnažte se být za každou cenu všude. Proveďte přes Similarweb analýzu a najděte si největší a kvalitní srovnávače v zemi.
- Neposílejte ve feedu produkty, které nemáte skladem. Někdy jejich skrytí lze řešit i hodnotou v elementu (0/1).
- Neposílejte ve feedu hodně levné produkty (hlavně pokud jste nad stanovené PNO)
- Neposílejte ve feedu produkty, které nemají na tamním trhu konkurenci (někdy je lepší posílat, ale záleží na strategii).
- Doplňte veškeré informace o kamenných pobočkách a odběrných místech (otevírací čas, fotky, kontakty atd.).
- Zobrazte partnerské ikony v patičce e-shopu, často dostanete nižší CPC, zpětný odkaz a další výhody.
- Pokud to srovnávač nabízí, tak nastavte koncem listopadu možnost zobrazení „Doručení do Vánoc„.
- Dbejte i na kvalitní logo, které upoutá pozornost návštěvníka srovnávače.
- Hlídejte si kredit a fakturace, je škoda dočasně přijít o dobře konverzní kanál kvůli vypnuté inzerci.
- Dbejte na správně vyplněné fakturační údaje název firmy, IČO, DIČ atd.
- Snažte se zapojit do všech soutěží, které srovnávače nabízí (Shop roku, Najlepszy sprzedawca, Ország Boltja atd.), výhra vám zajistí atraktivní „odznáček“.
- Dbejte vždy na správně vyplněné UTM parametry, pomohou vám s vyhodnocením čehokoli (source, medium a content).
- Veďte si přehledný report klíčových metrik v Data Studiu nebo Google Sheets (lze automatizovat i import nákladů např. přes nástroj funnel.io).
- Dbejte vždy na URL s příznakem přesměrování na správnou variantu produktu (g, ml, barvu atd.)
- Pokud je to možné a pro akci vhodné, uvádějte všechny benefity / slevové kódy i za drobné příplatky pro zobrazení extra zpráv.
- Pokud přemýšlíte o tom, jak nejlépe automatizovat inzerci na srovnávačích, tak se můžete ozvat.
Rada na závěr: Měřte, vyhodnocujte, testujte, automatizujte a sledujte nové trendy.