Specifikace XML feedu pro srovnávač Idealo.de

Kdo má e-shop v Německu, ten by měl být na srovnávači Idealo.de, které je jedním z největších v Evropě a absolutní jedničkou v Německu, která daleko za sebou nechává výkonnostně další místní srovnávače jako Billiger, Guenstiger, Kelkoo, Geizhals, S24 a LadenZeile. O ostatních se zmiňovat nebudu, protože za to z hlediska výkonu nestojí. Idealo je na vysoké úrovni i z obsahového hlediska, takže se řadí do mé oblíbené trojce srovnávačů (Heureka, Idealo a Ceneo).

Idealo je bezesporu nejkvalitnějším srovnávačem v Německu. Dokáže vám s udržitelným PNO přinést mnoho kvalitních konverzí. Kromě Německa, působí i v několik dalších evropských zemích (AT, ES, FR, GB a IT), kde je na tom podobně (v IT zaostává za zdejším srovnávačem Trovaprezzi). Na rozdíl od Heureky nebo Zboží, zde není možné bidovat – vaše nabídka je řazena pouze na základě ceny produktu. Existuje zde i šikovná možnost, jak posunout nabídku v řazení na lepší pozice (pokud to dává ekonomicky smysl). Stačí správně technicky nastavit slevový kupón v elementu GUTSCHEIN (krátký textový popisek a tvar kódu s jeho platností) a výslednou cenu do elementu SPEZIALPREIS (musíte ponížit původní cenu o hodnotu slevového kódu). Ve výpisu nabídek se pak zobrazí informace o možnosti použití kódu a nižší cena, čímž se nabídka posune na vyšší pozice (vy tak nemusíte pro tento efekt měnit ceny plošně na e-shopu, ale můžete různě testovat a těžit konverze ze zdroje, kam chodí na cenu orientovaní uživatelé).

Idealo fakturuje každé 2 týdny, doporučuji tedy bedlivě kontrolovat vystavené faktury, jinak může dojít ke stažení inzerce ze srovnávače. Německý zákazník je náročný na recenze, proto dbejte na to, aby byl váš systém pro sbírání recenzí funkční a automatický (můžete využít například banneru s žádostí o recenzi na stránce potvrzující objednávku nebo odkaz k přidání recenze zakomponovat do kterékoli formy komunikace). Obecně na každém největším srovnávači v zemi nebo recenzním systému (Trustpilot, Ekomi atd.), je dobré dbát na pozitivní recenze. Lidé před prvním nákupem v novém e-shopu často nejdříve hledají např. na Googlu spojení „e-shop xyz recenze“, takže se jim pravděpodobně zobrazí profil vašeho e-shopu s hodnocením na Idealu nebo jiných platformách, který může pozitivně, ale i negativně ovlivnit jejich rozhodnutí u vás nakoupit. Bohužel Google zatím neumí agregovat hodnocení z Ideala do svých reklam, ale snad se brzy dočkáme. Agregace hodnocení do Google reklam v Německu umožňuje za poplatek např. Ekomi nebo Trustpilot.

Na Idealu je možné využít i marketplace službu „Idealo checkout“ přes API napojení, která je obdobou Heureka košíku.

Tipy k feedu:

  • Dbejte na aktuálnost propisovaných informací – německý zákazník rád podává žaloby.
  • Technici mají radši CSV formát, ale lze použít i XML.
  • Jako kódování nastavte UTF-8.
  • Na pořadí sloupců nezáleží.
  • Export lze odesílat i v komprimované podobě.
  • Pokud nastavíte přístup k feedu pomocí uživatelského jména / hesla, informujte o tom Idealo.
  • Ujistěte se, že odkaz k produktovému feedu se nemění, jinak nebude fungovat automatická aktualizace.
  • Ujistěte se, že dodržujete zákonné požadavky na výrobky, které jsou předmětem povinného označování (cena za jednotku).
  • Pokud vám to marže dovolí, tak zobrazujte u vybraných produktů i slevové kupóny pro zvýšení atraktivity nabídky.

Ukázka elementů v Idealo feedu

ArtikelnummerInterní kód produktu.
ProduktnameNázev produktu dle správné specifikace pro daný sortiment.
ProduktbeschreibungPopisek k produktu.
Preis in EUR (Brutto)Cena produktu ve formátu „1111.00“
Preis in EUR (100ml/g/ks)Za v přepočtu a 100 ml/g, 1 ks atd.
Produkt URLOdkaz k produktu na správnou variantu a s UTM parametry k měření.
LieferzeitPředpokládaný čas doručení.
KategorieRozcestní kategorie dle správné specifikace pro danou kategorii.
Bild URLOdkaz na obrázek správné varianty produktu.
EANEAN kód.
HerstellerZnačka.
VersandkostenCena dopravy ve formátu „11.00“
SpezialpreisCena s použitím slevového kódu ve formátu „111.00“
GutscheinText poukazujicí na slevový kód a jeho vzor.

Před vstupem se vám může hodit nějaký tip ze základních pravidel, které však nelze paušalizovat na všechny e-shopy a jejich cíle:

  1. Odstraňte z feedu levné položky i položky, které jsou mnohem dražší než u konkurence.
  2. Odstraňte značky, které nejsou atraktivní na tamním trhu.
  3. Neposílejte položky, které nemáte skladem.
  4. V URL nezapomeňte na příznak odkazující na správnou variantu produktu (g, ml, barvu atd.)

3 komentáře u „Specifikace XML feedu pro srovnávač Idealo.de

  1. Dobrý den, pane Šťastný,
    chtěl bych Vás poprosit o dlouhodobou správu inzerce našeho shopu na idealo.de a idealo.at. Budete mít zájem? Kontaktní mail máte vyplněn níže.
    Děkuji za odpověď.

  2. Dobrý den, jak prosím nastavím slevový kód? Vyplnil jsme to specialpreis, ale nic se nezobrazí. Děkuji.

    1. Nejprve se musíte ujistit, že po přidání elementů vám je Idealo „namapovalo“ do jejich importního procesu. Pokud chcete správně využívat slevový kód a jeho výhody na Idealu, tak potřebujete vyplnit elementy dva. GUTSCHEIN, který musíte mít ve správném formátu, jinak jej Idealo nemusí schválit – správný formát je „KODXYZ (x% Rabatt mit dem Code. Gültig bis 31.12.2020)“. Dále SPECIALPREIS, kde musíte mít již cenu poníženou o hodnotu kódu tzn. sleva 15 % kódem – pak místo původní ceny 100 € nastavíte 85 € (pozor na správné znaménko u ceny, kterým je v případě Ideala „.“ tzn. 85.00).

Napsat komentář: Petr Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *