Kdo má e-shop v Rakousku, ten by měl být na srovnávači Idealo.at, což je Rakouská jednička, která daleko spolu s Geizhals.at dokáže přinést objednávky za rozumnou cenu. O ostatních se zmiňovat nebudu, protože za to z hlediska výkonu nestojí. Idealo je na vysoké úrovni i z obsahového hlediska, takže se řadí do mé oblíbené trojce srovnávačů (Heureka, Idealo a Ceneo).
Idealo je bezesporu nejkvalitnějším srovnávačem v Rakousku. Dokáže vám s udržitelným PNO přinést mnoho kvalitních konverzí. Kromě Rakouska, působí i v několik dalších evropských zemích (DE, ES, FR, GB a IT), kde je na tom podobně (v IT zaostává za zdejším srovnávačem Trovaprezzi).
Na rozdíl od Heureky nebo Zboží, zde není možné bidovat – vaše nabídka je řazena pouze na základě ceny produktu. Existuje zde i šikovná možnost, jak posunout nabídku v řazení na lepší pozice (pokud to dává ekonomicky smysl). Stačí správně technicky nastavit slevový kupón v elementu GUTSCHEIN (krátký textový popisek a tvar kódu s jeho platností) a výslednou cenu do elementu SPEZIALPREIS (musíte ponížit původní cenu o hodnotu slevového kódu). Ve výpisu nabídek se pak zobrazí informace o možnosti použití kódu a nižší cena, čímž se nabídka posune na vyšší pozice (vy tak nemusíte pro tento efekt měnit ceny plošně na e-shopu, ale můžete různě testovat a těžit konverze ze zdroje, kam chodí na cenu orientovaní uživatelé).
Idealo fakturuje každé 2 týdny, doporučuji tedy bedlivě kontrolovat vystavené faktury, jinak může dojít ke stažení inzerce ze srovnávače. V případě, že máte e-shop, který utrácí více €, tak je možné domluvit i měsíční fakturaci.
Rakouský zákazník je náročný na recenze, proto dbejte na to, aby byl váš systém pro sbírání recenzí funkční a automatický (můžete využít například banneru s žádostí o recenzi na stránce potvrzující objednávku nebo odkaz k přidání recenze zakomponovat do kterékoli formy komunikace). Obecně na každém největším srovnávači v zemi nebo recenzním systému (Trustpilot, Ekomi atd.), je dobré dbát na pozitivní recenze. Lidé před prvním nákupem v novém e-shopu často nejdříve hledají např. na Googlu spojení „e-shop xyz recenze“, takže se jim pravděpodobně zobrazí profil vašeho e-shopu s hodnocením na Idealu nebo jiných platformách, který může pozitivně, ale i negativně ovlivnit jejich rozhodnutí u vás nakoupit. Bohužel Google zatím neumí agregovat hodnocení z Ideala do svých reklam, ale snad se brzy dočkáme. Agregace hodnocení do Google reklam v Německu umožňuje za poplatek např. Ekomi nebo Trustpilot.
Tipy k feedu:
- Dbejte na aktuálnost propisovaných informací – německý zákazník rád podává žaloby.
- Technici mají radši CSV formát, ale lze použít i XML.
- Jako kódování nastavte UTF-8.
- Na pořadí sloupců nezáleží.
- Export lze odesílat i v komprimované podobě.
- Pokud nastavíte přístup k feedu pomocí uživatelského jména / hesla, informujte o tom Idealo.
- Ujistěte se, že odkaz k produktovému feedu se nemění, jinak nebude fungovat automatická aktualizace.
- Ujistěte se, že dodržujete zákonné požadavky na výrobky, které jsou předmětem povinného označování (cena za jednotku).
- Pokud vám to marže dovolí, tak zobrazujte u vybraných produktů i slevové kupóny pro zvýšení atraktivity nabídky.
Ukázka elementů v Idealo.at feedu
Artikelnummer | Interní kód produktu. |
Produktname | Název produktu dle správné specifikace pro daný sortiment. |
Produktbeschreibung | Popisek k produktu. |
Preis in EUR (Brutto) | Cena produktu ve formátu „1111.00“ |
Preis in EUR (100ml/g/ks) | Za v přepočtu a 100 ml/g, 1 ks atd. |
Produkt URL | Odkaz k produktu na správnou variantu a s UTM parametry k měření. |
Lieferzeit | Předpokládaný čas doručení. |
Kategorie | Rozcestní kategorie dle správné specifikace pro danou kategorii. |
Bild URL | Odkaz na obrázek správné varianty produktu. |
EAN | EAN kód. |
Hersteller | Značka. |
Versandkosten | Cena dopravy ve formátu „11.00“ |
Spezialpreis | Cena s použitím slevového kódu ve formátu „111.00“ |
Gutschein | Text poukazujicí na slevový kód a jeho vzor. |
Před vstupem se vám může hodit nějaký tip ze základních pravidel, které však nelze paušalizovat na všechny e-shopy a jejich cíle:
- Odstraňte z feedu levné položky i položky, které jsou mnohem dražší než u konkurence.
- Odstraňte značky, které nejsou atraktivní na tamním trhu.
- Neposílejte položky, které nemáte skladem.
- V URL nezapomeňte na příznak odkazující na správnou variantu produktu (g, ml, barvu atd.)
- …