Nastavení XML feedu pro srovnávač Shopmania je vcelku snadné, ale dobré výsledky inzerce už tak „snadno“ dosažitelné nejsou. Pokud se rozhodnete na Shopmanii začít, počítejte s vyšším PNO především na ES a PT trhu, lépe si pak vede v BG a nejlépe v RO. Abyste se omezili rizika spojená s vysokým PNO na minimum, doporučuji před poskynutím feedu s kompletním portfoliem vašich produktů otestovat výkon inzerce a návratnost.
Držte se několika základních pravidel:
- Odstraňte z feedu levné položky i položky, které jsou mnohem dražší než u konkurence.
- Odstraňte značky, které nejsou atraktivní na tamním trhu.
- Neposílejte položky, které nemáte skladem.
- V URL nezapomeňte na příznak odkazující na správnou variantu produktu (g, ml, barvu atd.)
- …
Shopmania elementy
Elementy označené * jsou povinné.
*MPC – jedinečný identifikátor kódu produktu, pomocí kterého jsou produkty identifikovány ve vašem obchodě. Doporučuje se, aby se kód neměnil.
*NAME – název produktu, který se zobrazuje na vašem webu.
*URL – adresa na stránce produktu.
*PRICE – cena produktu musí obsahovat všechny daně a poplatky s výjimkou nákladů na dopravu, které musí být zobrazeny v samostatném poli.
*CATEGORY – musí obsahovat kategorii vašeho webu s úplnou cestou do kategorie, kde jsou produkty uvedeny.
IMAGE – adresa hlavního obrázku produktu. Doporučuji odeslat obrázek, který odpovídá vašemu produktu. Nepovolují žádné vložené informace na obrázku, jako je vodoznak, logo nebo propagační text.
CURRENCY – měna. Příklad: CZK. Není-li zadána žádná hodnota, použije se výchozí měna místa.
AVAILABILITY – specifikace týkající se dostupnosti produktu. Hodnoty pro toto pole jsou: In Stock, Out of stock, Available for order or Preorder
MANUFACTURER – název výrobce nebo značka výrobku.
MPN – výrobní číslo přiřazené výrobci
GTIN – kód EAN nebo ISBN
SHIPPING – náklady na dopravu produktu. Chcete-li zobrazit náklady na dopravu, musíte v administraci nastavení čtení nákladů z feedu. Náklady na přepravu by měly být vyjádřeny ve stejné měně jako cena produktu. Náklady na dopravu musí zahrnovat všechny příslušné poplatky. Doprava zdarma by měla být označena nulou.
DESCRIPTION – popis produktu. Nepoužívejte HTML značky, Javascript, obrázky nebo jiný typ multimediálního souboru. Nesmí obsahovat reklamní popisky, náklady na dopravu nebo text pouze velkými písmeny.