24 tipů pro cenové srovnávače

Obrovskou výhodou srovnávačů je, že jsou při dobrém nastavením levným zdrojem zákazníků a objednávek. V některých e-shopech je to dokonce kanál, který má největší podíl na tržbách, ale bohužel každá mince má dvě strany. Velkou nevýhodou je psychologický tlak na cenu, který vede k cenovým válkám mezi e-shopy. Menší prodejci nedosáhnou na ceny, za které od dodavatelů nakupují giganti. Často jim tedy nezbývá nic jiného, než si sáhnout na poměrně velkou část marže.

Tipy k inzerci:

  1. Vždy se snažte mít správně vyplněnou většinu elementů, které srovnávače nabízí k zobrazení (cena před slevou, kupón atd.).
  2. Kde je možné biddovat, tam se snažte s ohledem na PNO využít bidding alespoň u konkurenceschopných produktů.
  3. Nebidujte na první pozice, ale snažte se držet na 2. až 4. pozici.
  4. Snažte se o vytvoření automatizovaného feedu, který si sám poradí s dopravou zdarma od ceny xy, dárky apod.
  5. Snažte se mít aktivované a automatizované recenze, neboť hrají podstatnou roli při nákupním rozhodování návštěvníka srovnávače.
  6. Pokud je možné propojit recenze na srovnávači s recenzním systémem eKomi, TP apod., tak to udělejte.
  7. Pravidelně reagujte a odpovídejte na hodnocení zákazníků.
  8. Vánoce jsou zrádné na PNO. Nejlépe 22. prosince na týden snižte bidding – dochází k prázdným proklikům (lidé kontrolují ceny dárků).
  9. Veďte si přehledný report s výsledky a hlídejte PNO (náklad/obrat).
  10. Pravidelně kontrolujte správné zobrazení cen, dárků atd. u několika vybraných produktů.
  11. Kde je to možné, tam se snažte vyjednat nižšit CPC pro mobilní traffic – na mobilech se stále více prohlíží než nakupuje.
  12. Nesnažte se být za každou cenu všude. Proveďte analýzu a najděte si největší relevantní srovnávače v zemi.
  13. Neposílejte ve feedu i produkty, které nejsou skladem.
  14. Neposílejte ve feedu nejlevnější produkty.
  15. Doplňte veškeré informace o kamenných pobočkách a odběrných místech (otevírací čas, fotky, kontakty atd.).
  16. Zobrazte partnerské ikony na vašem e-shopu, často dostanete nižší CPC a další výhody.
  17. Pokud to srovnávač nabízí, tak nastavte koncem listopadu možnost zobrazení „Doručení do Vánoc“.
  18. Dbejte na kvalitní logo, které upoutá pozornost návštěvníka srovnávače.
  19. Hlídejte si kredit a fakturace, je škoda dočasně přijít o dobře konverzní kanál kvůli vypnuté inzerci.
  20. Dbejte na správně vyplněné fakturační údaje název firmy, IČO, DIČ atd.
  21. Snažte se zapojit do všech soutěží, které srovnávače nabízí (Shop roku, Najlepszy sprzedawca atd.), výhra vám zajistí atraktivní „odznáček“.
  22. Dbejte vždy na správně vyplněné UTM parametry, pomohou vám s měřením a vyhodnocením.
  23. Dbejte vždy na URL s příznakem přesměrování na správnou variantu (g, ml, barvu atd.)
  24. Pokud je to možné, uvádějte všechny benefity i za drobné příplatky pro zobrazení extra zpráv.

Rada na závěr: Měřte, vyhodnocujte, testujte a sledujte nové trendy ze světa srovnávačů.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.