Srovnávač Idealo – specifikace

Kdo má e-shop v Německu, ten by měl být na srovnávači Idealo.de, které je jedním z největších v Evropě a absolutní jedničkou v Německu, která daleko za sebou nechává výkonnostně další místní srovnávače jako Billiger, Guenstiger, Geizhals, LadenZeile. O ostatních se zmiňovat nebudu, protože za to opravdu nestojí.

Idealo je bezesporu nejkvalitnějším srovnávačem v Německu. Dokáže vám s příjemným PNO přinést mnoho kvalitních konverzí. Kromě Německa, působí i v několik dalších evropských zemích (AT, ES, FR a IT), kde má také pěkné výsledky. Na rozdíl od Heureky nebo Zboží, zde není možné biddovat – vaše nabídka se zobrazuje pouze na základě ceny produktu. Existuje ale šikovná možnost, jak posunout nabídku výše (pokud to dává ekonomicky smysl). Stačí správně technicky nastavit slevový kupón v elementech GUTSCHEIN (vložit krátký extový popisek a slevový kód) a výslednou cenu s použitím kódu v SPEZIALPREIS (ponížit cenu o hodnotu slevového kódu). Systém pak zobrazí informaci o možnosti použití kódu a nižší cenu, čímž se nabídka posune výše.

Idealo fakturuje každé 2 týdny, doporučuji tedy bedlivě kontrolovat vystavené faktury, jinak může dojít k dočasnému stažení vaší inzerce ze srovnávače. Německý zákazník je náročný na recenze, proto dbejte na to, aby byl váš systém pro sbírání recenzí funkční automatický (můžete využít například Exponeu). Na každém největším srovnávači v zemi nebo recenzním systému (Trustpilot, Ekomi atd.), je dobré dbát na pozitivní recenze. Lidé před prvním nákupem často hledají „xyz recenze“, takže se jim pravděpodobně zobrazí profil vašeho eshopu s hodnocením na Idealu, který může pozitivně, ale i negativně ovlivnit jejich nákupní rozhodování.

Na Idealu doporučuji využít novou službu, která se bude brzy nasazovat. Jedná se o „Idealo checkout“ přes API napojení, která je obdobou Heureka košíku.

 

Tipy k feedu:

  • Dbejte na aktuálnost propisovaných informací – německý zákazník rád podává žaloby.
  • Radši mají CSV formát, ale lze použít i XML.
  • Jako kódování nastavte UTF-8.
  • Na pořadí sloupců nezáleží.
  • Export lze odesílat i v komprimované podobě.
  • Pokud nastavíte přístup k feedu pomocí uživatelského jména / hesla, informujte o tom Idealo.
  • Ujistěte se, že odkaz k produktovému feedu se nemění, jinak nebude fungovat automatická aktualizace.
  • Ujistěte se, že dodržujete zákonné požadavky na výrobky, které jsou předmětem povinného značování.
  • Pokud můžete, tak zobrazujte u vybraných produktů i slevové kupóny pro zvýšení atraktivity nabídky.

Idealo elementy

Artikelnummer Interní kód produktu.
Produktname Název produktu dle správné specifikace pro daný sortiment.
Produktbeschreibung Popisek k produktu.
Preis in EUR (Brutto) Cena produktu ve formátu „1111.00“
Preis in EUR (100ml/g/ks) Za v přepočtu a 100 ml/g, 1 ks atd.
Produkt URL
Odkaz k produktu na správnou variantu a s UTM parametry k měření.
Lieferzeit Předpokládaný čas doručení.
Kategorie
Rozcestní kategorie dle správné specifikace pro danou kategorii.
Bild URL Odkaz na obrázek správné varianty produktu.
EAN EAN kód.
Hersteller Značka.
Versandkosten Cena dopravy ve formátu „11.00“
Spezialpreis Cena s použitím slevového kódu ve formátu „111.00“
Gutschein Text poukazujicí na slevový kód a jeho vzor.

Vždy se držte několika základních pravidel:

  1. Odstraňte z feedu levné položky i položky, které jsou mnohem dražší než u konkurence.
  2. Odstraňte značky, které nejsou atraktivní na tamním trhu.
  3. Neposílejte položky, které nemáte skladem.
  4. V URL nezapomeňte na příznak odkazující na správnou variantu produktu (g, ml, barvu atd.)

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.