Jak začít s affiliate marketingem?

Příliš mnoho lidí začíná affiliate s příliš velkými ambicemi: „Vydělám 100 tisíc v prvním roce, budu mít pořádný vedlejší příjem, každým rokem vydělám víc, a nakonec nemusím vůbec pracovat.“ I když je to technicky možné, je to spíše výjimka.

Jste odborník na PPC kampaně, SEO, tvorbu webových stránek, copywriting nebo větší influencer ochotný se učit novým věcem? Pokud ano, máte větší šanci v affiliate marketingu uspět. Je pravděpodobné, že pokud jste se o něm právě dozvěděli, nemáte zatím ani tušení, jak jej dělat efektivně. V tomto případě počítejte s tím, že je to běh na dlouhou trať. Bude to nějakou dobu trvat, ale máte předpoklady k tomu, že to nakonec půjde.

Nedostatek trpělivosti je důvodem, proč většina začínajících affiláků končí. Udělejte si hned na začátku svůj web a stavte na něm. Stačí hodinu denně, ale musíte být trpělivý a dát tomu šanci. Nedostatek kvalitního obsahu je další překážkou pro dlouhodobý úspěch. Váš hlavní obsah musí být kvalitní a relevantní k zaměření webu. Chcete propagovat kulturistiku, ale nevím nic o kulturistice? Potom se zaměřte na něco jiného. Důležité je tvořit obsah o tom, co vás baví nebo v čem vidíte smysl. Možná se vám stane, že první pokus nedopadne dobře, ale z každého takového pokusu si vezměte ponaučení pro příště. Učte se ze svých chyb, každý je dělá.

Výběr špatných produktů pro affiliate je běžný problém začínajících affiláků. Koupili byste produkt, využili službu nebo pomůže vám v něčem to, co promujete prostřednictvím svého webu nebo blogu? Přemýšlejte o tom, tohle je základní věc. Můžete promovat prodejce luxusní aut s vidinou astronomické provize v řádech desítek tisíc za nákup auta na svých stránkách, ale bude někdo z vašich čtenářů/sledujících vážně kupovat luxusní auto za statisíce přes internet? Bez návštěvy prodejce a osobní prohlídky auta? Nemyslím si to. Nepromujte auta, doby, půjčky a další produkty, jen kvůli vidině vysoké provize. Zaměřte se na to, co mohou lidé skutečně a často nakupovat, aniž by si to prohlédli.

Jakmile vyberete produkt, je na řadě kvalitní a velký eshop/poskytovatel služby, jehož produkty budete přes affiliate promovat. Vždy si vyberte ty největší prodejce vybraných produktů, kteří jsou na online trhu dobře známí a mají velký tržní podíl. Jen tak zvýšíte své šance získat konverze > provize na maximum. Začínající affilák se nechá často zlákat i vyšší provizí malého prodejce, ale berte v potaz to, že i když menší prodejce nabízí např. o 5 % vyšší provizi, tak je to pro vás mnohem horší, protože v celkovém čísle dělá v tomto segmentu třeba jen 2 % celkových prodejů. Proto vyberte nejznámější prodejce i za cenu nižších provizí. Vaše šance na získání konverzí pak budou mnohonásobně vyšší. Výjimkou mohou být specificky orientovaní prodejci, kteří nemají konkurenci, tady ale počítejte celkově s nižšími příjmy.

Máte produkty, prodejce, doménu, hosting, web a nejlépe i prostudované základy SEO? Pak můžete začít s tvorbou obsahu. Držím palce!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.