Cenové srovnávače v zahraničí

Určitě každý ví, že srovnávače agregují produkty z několika eshopů a umožní jejich návštěvníkům srovnat cenu stejného produktu. Součástí výpisu je nejen cena produktu, ale často i cena dopravy, místa k vyzvednutí, dostupnost produktu, slevový kód a hodnocení eshopu uživateli. Při výběru produktu jsou tak cílovou destinací zákazníků, kteří hledají nejlepší poměr ceny a kvality, přičemž cena je pro pro většinu z nich rozhodujícím faktorem k nákupu. Pokud tedy prodáváte výrazně draží produkty než konkurence, bude pro vás těžké zde konverze získat.

Srovnávače mohou fungovat na bázi několika obchodních modelů:

  1. PPC – FREE režim, kde je vám nastaveno nejnižší možné CPC nebo placený režim, kde můžete za vyšší CPC získat lepší pozici
  2. Affiliate model – provize z hodnoty objednávky přivedeného zákazníka
  3. Měsíční paušál za zobrazení inzerce

Produkty z eshopu jsou na srovnávače exportovány pomocí produktových feedu, nejčastěji v XML nebo CSV formátu. Většinou chce každý srovnávač produktový feed v jiném formátu. Popravdě nechápu, proč se nemohou domluvit a vytvořit univerzální feed s jednotnou strukturou i elementy (Google formát), který by mohl být použit pro každý srovnávač (až na pár výjimek ohledně různých cen dopravy, dárků apod.). Poté by bylo možné obratem poskytnout produktový feed různým srovnávačů a ušetřit e-shopům spoustu práce s vytváření scriptů, které různé feedy generují. Z praktických zkušeností mohu doporučit Mergado XML formát, který umí pomoci aplikace Mergado konvertovat tento formát pro xy českých i zahraničních srovnávačů.

Hledáte v Evropě srovnávače, které opravdu fungují? Vždy je důležité si uvědomit, jaký druh sortimentu prodáváte, protože pro každý sortiment se může hodit jiný srovnávač. V České republice je spousta šikovných lidí kolem srovnávačů, takže mohu říci, že srovnávače u nás jsou na úrovni, kterou nám může leckdo v zahraničí závidět, ale abych jen nechválil, tak i v zahraničí se najde několik vychytávek, které by mohli ty české posunout dále.

Srovnávače v zahraničí. Které mají smysl?

Před rozhodnutím proveďte alespoň základní analýzu srovnávače. Pomocí SimilarWebu zjistíte návštěvnost srovnávače v daném státě i jeho konkurenty, což vám pomůže udělat si základní přehled o tom, jestli má smysl na srovnávač vstupovat a jaké další srovnávače v zemi najdete. Prohlédněte si, zda na srovnávači naleznete i kategorie, které souvisejí s vaším e-shopem – získáte tak i představu o vašich konkurentech na tamním trhu a jejich ceně. Pozornost zaměřte i na základní CPC, aby vás pak nepřekvapili náklady. Nenechte se zlákat vidinou nízkého CPC, po několik zkušenostech vím, že i přes nabízené nízké CPC mají takové srovnávače ve výsledku mnohonásobně horší PNO oproti srovnávačům, které mají CPC vyšší.

Níže přikládám seznam srovnávačů, které v daném státě fungují nejlépe, jsou spolehlivé a náklady za inzerci nejsou přetažené za vlasy.

CZ a SK – každý zná Heureku, Zboží, pro nábytek Biano a Favi, pro módu Glami.
DEIdealo, Billiger, Geizhalz a Ladenzeile
PLCeneo, Skapiec, Cenowarka a Nokaut
HUArukereso a Argep
IT – Trovaprezzi a Idealo
ROCompari a Price
PT – KuantoKusta
UK – Pricespy
FR – Idealo
SI – Ceneje
UA – Hotline a Price
DK – Pricerunner
SWE – Pricerunner
BG – Pazaruvaj
HR – Jeftinije
FI – Vertaa
BE – Bestlist
NL – Bestlist
ES – Idealo
GR – Skroutz
RU – Price
CH – Toppreise

Funkce „košíku“?

Podobně jako existuje Heureka košík pro CZ a SK, jsou i na dalších srovnávačích podobné služby, které můžete pomocí API nastavit pro Ceneo.pl, Idealo.de, Arukereso.hu, Worten.pt a další.

 

Při vstupu na srovnávače se držte několika základních pravidel:

  1. Odstraňte z feedu levné položky i položky, které jsou mnohem dražší než u konkurence.
  2. Odstraňte značky, které nejsou atraktivní na tamním trhu.
  3. Neposílejte položky, které nemáte skladem.
  4. V URL nezapomeňte na příznak odkazující na správnou variantu produktu (g, ml, barvu atd.)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.