Cenové srovnávače v zahraničí

Určitě každý ví, že srovnávače agregují produkty z několika eshopů a umožní jejich návštěvníkům srovnat cenu stejného produktu. Součástí výpisu je nejen cena produktu, ale často i cena dopravy, místa k vyzvednutí, dostupnost produktu a hodnocení eshopu uživateli. Při výběru produktu jsou tak cílovou destinací zákazníků, kteří hledají nejlepší poměr ceny a kvality, přičemž cena je pro pro většinu z nich rozhodujícím faktorem. Pokud tedy prodáváte výrazně draží produkty než konkurence, bude pro vás těžké zde obstát.

Srovnávače mohou fungovat na bázi několika obchodních modelů:

  1. PPC – FREE režim, kde je vám nastaveno nejnižší možné CPC nebo placený režim, kde můžete za vyšší CPC získat lepší pozici
  2. Affiliate model – provize z hodnoty objednávky přivedeného zákazníka
  3. Měsíční paušál za zobrazení inzerce

Produkty z eshopu jsou na srovnávače exportovány pomocí produktových feedu, nejčastěji v XML nebo CSV formátu. Většinou chce každý srovnávač produktový feed v jiném formátu. Popravdě nechápu, proč se nemohou domluvit a vytvořit nějaký univerzální feed s jednotnou strukturou i elementy (Google formát), který by mohl být použit pro každý srovnávač (až na pár vyjimek ohledně různých cen dopravy, dárků apod.). Pak by bylo možné obratem poskytnout produktový feed různým srovnávačů a ušetřit eshopům spoustu práce s vytváření scriptů, které různé feedy generují. Z praktických zkušeností mohu doporučit Mergado XML formát, který umí pomoci aplikace Mergado konvertovat tento formát pro xy českých i zahraničních srovnávačů.

Hledáte v Evropě srovnávače, které opravdu fungují? Vždy je důležité si uvědomit, jaký druh sortimentu prodáváte, protože pro každý druh se může hodit jiný srovnávač. V České republice je spousta šikovných lidí kolem srovnávačů, takže mohu říct, že srovnávače u nás jsou na úrovni, kterou nám může leckdo v zahraničí závidět.

Srovnávače, které mají smysl v zahraničí?

Před rozhodnutím proveďte alespoň základní analýzu srovnávače. Pomocí SimilarWebu zjistíte návštěvnost srovnávače v daném státě i jeho konkurenty, což vám pomůže udělat si základní přehled o tom, zda pro vás může mít inzerce přínos a jaké srovnávače zde najdete. Prohlédněte si, zda na srovnávači naleznete i kategorie, které souvisejí s vaším ehopem – získáte představu o vašich konkurentech a jejich ceně. Pozornost zaměřte i na základní CPC, aby vás pak nepřekvapili náklady. Níže přikládám minimalistický seznam srovnávačů, které v daném státě fungují nejlépe, jsou spolehlivé a náklady za inzerci nejsou přetažené za vlasy.

CZ a SK – každý zná Heureku, Zboží, pro nábytek Biano a Favi, pro módu Glami.
DE – Idealo, Billiger a Geizhalz
PL – Ceneo, Skapiec a Nokaut
HU – Arukeso
IT – Trovaprezzi
RO – Compari
PT – KuantoKusta
UK – Pricespy
FR – Idealo
SI – Ceneje
UA – Hotline
DK – Pricerunner
SE – Pricerunner
BR – Pazaruvaj
HR – Jeftinije
FI – Vertaa

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.